lördag 7 januari 2012

Hemlisbyte i virkcafét :)

FRÅGOR med svar:

Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?

Använder det mesta. Har fått upp ögonen för garnet Tilda. Använder det mesta, men mest akryl och bomull. Inte ogärna håriga och luddiga effektgarner..

Vilken eller vilka är dina favoritfärger?
Regnbågens färger! Turkos och orange är favoriterna nu. Gillar det mesta men absolut INTE lila. Hatar verkligen lila... Mörkblå ligger inte på favoritlistan heller just nu.. Gillar färgiga färger, gärna regnbågens färger.

Vad tycker du mest om att virka?
Amigurumi för hela slanten just nu, gärna modell lite större.

Har du något drömprojekt att göra som är garnrelaterat?
Lollo-björnen skulle jag gärna vilja göra, men klarar inte att läsa mönstret till den nu... Vill också göra en fin filt att ha i soffan.

Vilken sorts virknålar tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? ergonomiska?)
Använder bara Addi Swing sen jag upptäckte dom.

Har du något hantverk du är sugen på, men ännu inte vågat/hunnit testa?
Nä, tror inte det. Har provat massor men virkning/stickning är det jag fastnat för. Iofs så har jag köpt en knyppeldyna som jag inte kommit mig för att testa än. Klarar inte av att lära mig nåt nytt just nu dock så jag kör på med det som sitter i ryggmärgen redan, virkning och stickning :)

Vad tycker du om att unna dig själv?
Garn är det enda jag försöker unna mig själv.., och virknålar. Försöker samla ihop så jag har alla addi swings, fattas bara dom två "udda" storlekarna nu :)

Vad gillar du helst att dricka? Någon speciell favorit?
Dricker varken kaffe eller te.. Mest vatten bara.

Favoritgodis?
Choklad. Mjölkchoklad med kokos helst, men det finns ju aldrig, med nötter eller mintchoklad är också mums.

Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom virkning? (Spinna, scrapbooking, stickning osv.)
Stickning, fast inte så mycket nu. Är verkligen i ett virkstim.

Vilken slags böcker (ej virkning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Klarar tyvär inte av att läsa böcker nu, kan inte koncentrera mig pga sjukdom..

Har du några allergier mot livsmedel?
Nepp :)

Inga kommentarer: