måndag 11 januari 2010

Kattpuff

Igår var jag barnledig nästan hela dagen. Jätteskönt! Tanken var att jag skulle försöka sova igen lite, men det var omöjligt att somna. Frös som sjutton gjorde jag också.. *brr*
Hade ingen större lust att sticka och eftersom jag tröttnat på att vänta på att en kompis ska bestämma sig för om hon har lust att sy en kattpuff till mig så kom jag på att jag skulle sy en själv. Hittade ett gosigt fleecetyg och ett täcke att använda som fyllning. Så här blev den:


Verkar som katterna gillar den iaf för jag har aldrig sett dom ligga tillsammans så här o förut. Och kramas gör dom med :) Gulligt!

7 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Snygg puff! :)
Har du katter? Kommer inte ihåg det.. Men du har inte visat dem på bild på länge i så fall.. :)

TruckerElin sa...

helena-rutan: Tack :) Jo jag har, men dom har inte bott hos mig så länge.. Dom kommer från en familj vars ena barn blev allergiskt så jag har bara haft dom ett par månader. Dom är inte alltid så sugna på att vara med på bild..

ankie sa...

Vad duktig du är.
O ibland är det bättre att göra saker själv för att få det gjort.

TruckerElin sa...

Ankie: Tack :) Mm, det är nog så.. Fast det är ju roligt att ha saker som kompisar gjort.. O risken att hon blir sur nu när jag gjort en själv finns ju med.. :-/

Eva sa...

Snygg ! gosigt när dom ligger tillsammans...

Dubbelstickade vantar låter som en bra idé,tycker jag,
Jag har två par på mej när vi har kallt....riktigt skönt.

Soili sa...

Jättefin puff,
Det ser gosigt ut när dom ligger så där.

Sunna sa...

Den blev ju kanonfin, du är lite allkonstnär tror jag, tack för din jättefina hälsning