onsdag 4 november 2009

Spindelns nät..

Idag har jag gjort klart min Spider's-web sjal. :) Den var enkel och rolig att sticka. Hittade 3 nystan av ett akrylgarn som heter Mjukis. Det känns inte speciellt mjukt faktiskt utan det var mer som att sticka med Kauni.

Mönstret finns i Victorian lace today och den finns att göra i tre versioner, en liten halv hexagon, en stor halv hexagon och en hel hexagon. Jag gjorde en mindre version av den stora halva hexagonen. :o)
Jag gjorde Chart A en gång, chart B en gång och Chart C en gång. Då blev det så här:



Jag tycker den blev bra faktiskt och jag kommer att göra fler av den framöver.

Egentligen så hade jag tänkt göra en A curved shawl with diamond ending, också från Victorian lace today.. Jag började på den. Och började på den en gång till. Och ännu en gång.. Men jag KAN bara inte förstå hur jag ska göra. Inte roligt att stupa redan på varv ett.. :(

Eftersom jag har varit så himla duktig nu den här veckan och rensat hela mitt förråd i källaren och slängt en massa så tyckte jag att jag var värd att få börja på min Traveling woman ikväll.



När jag redan hade börjat på den så såg jag att Ankie också ville göra den och ha en KAL med mig. Det vill jag gärna! Trots att jag redan börjat.. Har inte varit med på nån KAL innan så jag vet inte rikigt vad man gör (?) men jag antar att det är att sticka samma sak samtidigt bara :)
Kanske är det någon mer som är sugen på att hänga på och sticka sig en Traveling woman? Jag ska göra min i garnet Karusell som jag helt oväntat kärat ner mig i..

7 kommentarer:

Pelin sa...

Du bara slänger ihop en sjal så där! Du är bäst!:)

Moniqa-Garntrollet sa...

Jag håller med förgående talare! du är otrolig,Världens vackraste sjalar!

Anonym sa...

ja vad kan jag säga, du är urduktig. Skulle man kunna beställa en beskrivning på svenska ?? :)

TruckerElin sa...

Pelin: Hehe Du får det nästan att låta som om jag komponerat ihop den helt själv. :) Vilket det gärna får låta som iofs, även om det såklart inte är så. Den var enkel och rolig och jag har tid över.. Skulle kunna sticka hur många sjalar som helst.., synd bara att jag inte har nån som vill använda dom. :-/

Garntanten: Tack tack :) Du önskar dig ingen sjal till butiken månne? heheh

Anonym: Tja, det ska ju inte vara nå krångligt att översätta det.. Men då behöver jag veta vem du är. :)

Anonym sa...

Ja det missade jag att skriva, det är jag Carina som arbetsprövar hos Garntanten. Det skulle vara jättesnällt om du skulle vilja översätta mönstret, för jag tycker att den är super snygg.

Lillan sa...

ja visst är dom snygga! Jag köpte två med mig hem igår, dels den du tyckte var så snygg, och så den grönmelerade. Började på en scarf ur nya Knitty nästan direkt av den gröna! Garnaffären jag praktiserar i heter Garn Väv och Inplock och ligger i Sollefteå. Kram

Monica Hansen sa...

Karusell kan finnas också på Carinas garn i Göteborg..