fredag 17 april 2009

Blööööö



Har tagit upp stickandet på piltavlefilt nr2 igen.. Varven känns redan evighetslånga, 420 maskor, och då har jag bara kommit till färg 2 än vilket innebär att det ska dit ytterligare tre färger innan jag är färdig.. Herrejösses va mycket maskor det kommer bli på sista varven.. :-)
Jag använder tre rundstickor på strumpsticks-vis, det blev enklare så än att ha en enda megalång sticka.

Så till det blöööiga med detta. Jag har varit jätteduktig och stickat och stickat för att det snart är äntligen få byta till blått.. Jag har faktiskt varit så duktig så att jag har stickat två varv för mycket! Och eftersom jag utan tvekan skulle se och störa mig på de där två varven forever så blir det till att repa. Gudars vad jag hatar att repa... Nån som har nån bra idé om hur man repar utan att behöva ta maska för maska på det sista varvet?? Nä..., kanske inte det nej..

BLÖÖÖÖÖÖÖÖ.. Nu går jag ut i solen istället.

3 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Ojoj, tyvärr inget bra repaupp-tips.. :/ Du får ta några maskor i taget så vips har du repat upp allihop.. :)

Soili sa...

Va tjusigt vårfint du fått på din blogg.Det är ett tag sedan jag hälsade på hos dej.Det där med upprepning det är inte kul.
Nu skulle du haft en "säkerhetslina"som man brukar ha i spetsstickning.Jag skulle försöka tråckla in (med en truggig nål)en tråd i avvikande färg i maskorna 2 varv ner,pillrigt,men det går.Jag vet.

Eva i Jämtland sa...

Här har det hänt en hel del sen sist
SNYGGT har du fått till det på bloggen.
Huvva att du orkar sticka ett sånt stort projekt,Du är duktig du !

Ha det så gott !