söndag 1 mars 2009

Mycket frågor

Känner för att sitta här men sonen är sjuk igen och det blir så knöligt att försöka blogga om nåt riktigt eftersom han kräver uppmärksamheten både lite nu o lite då.. Så det blir mycket enkla saker nu, som såna här listor som bara behöver klippa klistra och skriva om lite. :o)

Denna är snodd av Lillan, som snott av Jenny, som snott av Tina :)

1. Vem är du? Jag är Elin, queen of my home.
2. Attityd: Bra fråga. Snäll, är det en attityd?
3. Ålder: 32
4. Jobb: Arbetssökande, blää.
5. Hemsida: Denna blogg. Hade en för några år sedan som handlade om lastbilar och hade en ful logga. ;o)
6. Du kommer från: Byn där jag bor nu igen.
7. Du bor: Centralt i min lilla håla, affären om hörnet granne med biblan, dagis och skola inom 5 gå-minuter.. Helt perfekt. Även om jag vissa stunder saknar det där huset en halvmils grusväg in i skogen där jag bodde innan, med bara granar och fågelkvitter som grannar.. Om jag kunde ha utsidan av det gamla här där jag bor nu så skulle det vara underbart.
8. Mentalitet: Lugn, dock ibland bara ytligt lugn.
9. Civilstatus: Ensamt stående mamma.
10. Stjärntecken: Tvilling
11. Mac eller PC?: PC. Fast jag önskar att PC hade lika roligt anteckningsblock som MAC (randigt, som ett äkta..)
12. Din bästa egenskap: Snäll. Och så är jag ganska duktig på att sticka
13. Din sämsta egenskap: Det klassiska för snälla människor, FÖR snäll.
14. Husdjur: Nop, men ska skaffa så småningom. Helst hund men lutar mot katt.
15. Familj: Sonen snart 2 år. Föräldrarna och en storebror 38 år och storasyster 40.
16. Kroppsdel du har mest nytta av: Händerna.
17. Kroppsdel du tycker bäst om: Tycker om och tycker om.., jag accepterar att jag är som jag är.
18. Jag sover: Jo då, nästan varje natt.
19. Djur jag är lik: Ingen aning.. En trofast hund kanske?
20. Tror du på något? Ja, pappa. I alla lägen.
21. Frisyr: Långt, alltid i hästsvans. Vill klippa det till en riktig frisyr, nån gång..
22. Hårfärg: Cendré
23. Ögonfärg: Blå
24. Skostorlek: 39
25. Gillar: Sonen såklart. Stickning. Lastbilar. Våren.
26. Ogillar: Folk som ljuger mig rätt i ögonen. Lila. Puckot och co.
27. Favoritmat: Just nu är det Paltbröd, fläsk och vitsås. MUMS!
28. Favoritglass: Vanilj med riven choklad i.
29. Favoritdessert: Dessert? Låter flådigt.. :-) Jag gillar äppelpaj!
30. Favoritdryck: Mjölk
31. Gillar du godis?: Ja.
32. Isåfall vilken sort? Marabou Mjölkchoklad
33. Favoritdrink: Mjölk..
34. Favoritfilm: Det stora blå. Top Gun.
35. Favoritdag: Än så länge är det måndag.
36. Favoritklädesplagg: Arbetskläder. Men annars jeans och t-shirt, och gärna hoodtröja.
37. Favoritbok: Alla som jag läst med Harlan Coben.
38. Musiksmak: Ytterst blandat. Lyssnar sällan på musik nu för tiden.. Men det är allt från Hootenannysingers och Kenny Rogers till Metallica och Blackmore's night.
39. Favoritdoft: Nybakta kanelbullar/kubb/mamma-limpa.
40. Senast film på bio: Oceans 11, så det är på tiden att få till ett biobesök igen..
41. Älsklingsfärg: Just nu är jag inne på turkos och limegrön men gillar alla färger UTOM lila.
42. Skulle aldrig ta på dig: Lila kläder. Eller kjol/klänning ofentligt.
43. Vad ville du bli när du var liten?: Kassörska på Konsum.
44. Blev du det?: Nää, men min mamma blev det så småningom. Och jag skulle fortfarande inte ha nåt emot det..
45. Sportbil eller familjebil?: Familjebil. Drömmer om en Chrysler PT Cruiser.
46. Katt eller hund?: Nej, vill gärna ha både och.
47. Fobier?: Hatar spindlar. Klarar inte av metall mot metall fast det kanske inte är nån fobi..
48. Deppig eller glad?: Glad!
49. Politiskt insatt?: Nja, lite kollar jag väl...men inte insatt kan jag påstå.
50. Värdesätter du ärlighet?: Väldigt mycket. Såra mig hellre med ärlighet än förled mig med en lögn.
51. Brukar du dra "vita lögner"?: Det händer.
52. Har du pojkvän/flickvän?: Njä.
53. Är du kär?: Njä.
54. Vem/vilka vet mest om dig?: Förmodligen är det min kompis Magnus i Luleå som vet allra mest om mig..
55. Vad har du på dig just nu?: Mysbyxor, t-shirt.
56. Märkeskläder eller secondhand?: Egentligen inget av det, måste jag välja blir det märkes. KappAhl är väl ett märke va? :-)
57. Hur många par skor har du?: Har ett par som jag användet och ett par som jag köpte på rean nu som väntar på att dom första ska bli utslitna. Är med andra ord ingen skomänniska..
58. Är du sexuellt frustrerad?: Kan jag inte påstå
59. Dominant eller undergiven: Undergiven, kom jag underfund om i mitt senaste förhållande.
60. Vad gör dig tänd: Bra fråga. Vitklädda stridsflygare kanske? *s*
61. Du blir glad av: Sonen. Fint väder. Vänner. Stickning. Shopping.
62. Du blir förbannad av: Oärlighet. Och när folk beter sig idiotiskt.
63. När ingen ser dig: Sjunger jag.
64. Du kommer till himlen / helvetet: Förmodligen helvetet, jag svär så mycket..
65. Konstigaste platsen du har haft sex på: Min ensak
66. Favoritställning: Min ensak
67. Har du använt sexleksaker: Min ensak.
68. Har du varit otrogen: Näpp. Finns inte på planeten!

.

4 kommentarer:

♥ Hannah sa...

Rolig att läsa!

~●Helena Pettersson●~ sa...

Jag snodde listan från dig förut idag..

Tomtan sa...

WOW! Vilken massotontutmaning!!!

Anonym sa...

Hej!!

Nu har jag "lånat" frågorna av dig. Men du! VITklädda piloter?? GRÖNA skall de ju vara! I full stridmundering! *s*
Favoritfilm "Top Gun"....på den gamla goda tiden alltså! *nickar gillande* Och vi har NÄSTAN samma favvisfärger också.

Ha det gott!!