onsdag 4 februari 2009

Fnissig

Ja men alltså visst är det väl fånigt.. :-) Var för någon dag sedan in till min garntant och handlade lite garn, bland annat Oden ullgarn. Köpte hennes sista gråa nystan också, tänkte ha det som detaljer i tofflor som jag ska filta.. Sen när jag kom hem så hittade jag ett annat projekt att använda det till men tänkte inte för två öre och nu sitter jag här till hälften färdig och har slut på nystanet.. Har ringt runt till alla garnbutiker i nejden och INGEN har Oden ullgarn..
Kom på att när jag bodde i Kinna så såg jag Oden-garnet där (tur att sonens brorsa heter Oden så jag registrerade det i huvet, hehe) så jag tänkte att jag måste ringa och höra om dom har det ännu, och det hade dom minsann. Sicken tur man har! Och det gick jättebra att beställa på telefon trots att dom inte har nån e-shop eller så. Härligt, nu slipper jag repa upp mitt projekt.

Ja, det där med fnissig ja.. Jo jag är ju så fånig, jag blev bara så himla glad av att höra någon där nerifrån prata. Dialekten ger mig, konstigt nog, glada känslor.
Kinnagarn ger mig också glad-känslor. Uj vad jag tycker om den butiken.. :-)




Apropå min garntant förresten så hade hon gjort om lite i sin butik, det var mer öppet och ljusare nu. Jättefint blir det. Hon säljer också kläder i stora storlekar och ska utöka den delen av butiken i o med att hon slutar med tyg-delen. Kommer bli jättebra. :-) Hon har förresten utförsäljning på sina tyger nu om det är nån som är intresserad och far förbi där.
Kanske det finns någon mer än jag som skulle tycka att det var roligt att fara dit en dag och sitta där och sticka lite med garntanten?

.

8 kommentarer:

Emmas dagar sa...

:-)
Tack!
Tur att du hittade garnet:-)

Soili sa...

Va härligt när det löste sej så fint garnet.Ha en bra dag.

TruckerElin sa...

Emmas dagar: :-) Ja annars hade jag blitt lite depp..

Soili: Ja, det var skönt att få fatt på det. Fick motstå inpuls att köpa en hel massa nystan, bara för att jag äntligen hittade dom. hehe

~●Helena Pettersson●~ sa...

PssT! Skrev en kommentar till dig hos mig... :)

Anonym sa...

Vad lustigt att man har så olika relationer till dialekter. Jag kommer utifrån Kinnakrokarna, och håller på att spy varje gång jag hör nån med den där hemska dialekten :)

Anonym sa...

Jag kommer från Hyssna, ligger på vägen om man kör 156an från Kinna mot motorvägen till Göteborg

TruckerElin sa...

Sofie: Ja det är lustigt. :) Men det kan ju va för att jag inte är därifrån egentligen. Minns i början när jag bodde där och när jag handlade på Willys i Skene, då var det jätteskoj att gå och lyssna på folk för alla pratade ju annorlunda. :) Sen efter ett tag blev man van och då var det nästan lika roligt att komma hem till Gävle och lyssna på folken i affärn här..

TruckerElin sa...

sofie: Aha, Hyssna ja. Tror faktiskt sonens pappa har nån kompis som bor där.. Brukade åka förbi där när vi var till Bollebygd också har jag för mig..