torsdag 30 oktober 2008

Redovisar här

Tänkte att jag skulle börja att lägga in här lite om vilka som är med i mitt Hjälpstickeprojekt och vad dom har skänkt för något. Om jag inte har fått bilder så hoppas jag att det är ok att jag helt fräckt snor nån från era bloggar om jag ser att det finns där. :-)

Börjar med ett paket som kom idag.
DORIS





Det var mössor och vantar och sockar och sjalar och ponchos. Sonen fick modella några av mössorna. Dessa hängande mössor verkar vara inne på modet nu för tiden för systerdottern har beställt en vit till julklapp. Så Doris, jag passar på att fråga: Hur har du gjort dom???





Får nog ta och göra en till sonen också för han blev lite ilsk när han insåg att mössorna inte var till honom. :-)


INGAMAY




ELISABET




ELIN MARKUSSON




SOILI







DOCKMAMMAN




Har jag glömt någon? Påminn mig isf! Jag uppdaterar detta inlägg med mera tills jag drar vinnare. Tänkte att jag skulle dra det Onsdag 5/11 så fram till 4/11 har ni på er att redovisa era stickningar om ni vill vara med!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle också vilja veta hur de snygga mössorna är gjorda..:)

Anonym sa...

hej!
Jag lägger upp maskor efter hur grovt garnet ee...Sen så stickar jag och mäter runt mitt eget huvud..har jag tänkt mössan till en man så gör jag ju den för stor till mig...Sen maskar jag av och syr ihop uppläggningsvarvet och avmaskningen..Klaaart..Hoppas ni förstår..Lättare att sticka än att förklara..
Kram
Doris

TruckerElin sa...

Hur gör du med toppen på mössan då Doris?

Anonym sa...

Toppen drar jag först ihop med garnet och sen syr jag ihop hålet som blir då..Det är ju en väldigt enkel mössa att sticka eftersom det inte är några ökningar eller minskningar att göra..utan bara att sticka..1 rätt och 1 avig..tycker det går fort att göra den också..
Så det är bara att lägga upp å sticka..ha det såååå kul..Det har jag iaf..
Kram
Doris

~●Helena Pettersson●~ sa...

Vad mycket fina saker! Om jag inte hade varit sån nybörjare så hade jag nog försökt skicka med nåt men får hoppa över denna gång.
Det kanske blir fler ggr?

TruckerElin sa...

Doris: Ah, då ska jag nog kunna få ihop nåt.. Har börjat på en i Lovikkagarn nu :-)

Helena-rutan: Det blir säkert fler gånger! Om inte annat så finns ju hjälpstickan.se dit man kan lämna/skicka saker när som helst.

Anonym sa...

Tack snälla människor!! Doris får jag lägga upp ditt möster på Hjälpstickan och kalla det Doris-mössan?

Tack!

Tomtan sa...

Lägg upp 42m sticka 1r 1a tills det är 3meter kvar av garnet. Maska av, sy ihop uppläggning och avmaskningskanten, snörp ihop toppen. Grovt garn grova stickor ca 100 gr, En såkallad åremössa

Anonym sa...

Ulrica..
Lägg gärna upp mönstret du..
Jag fortsätter att sticka..skickar snart en sändning till dig..
Kram
Doris