torsdag 23 oktober 2008

För ung? Eller vad??

Fick ett erbjudande från Hyresgästföreningen för ett tag sen. En halvdagstur till DragonGate (Kinesiskt museum och restaurang som är byggt i Gävle) där buss, inträde, te, souvenir och buffé ingick. Tyckte det lät jätteroligt. Resan är den 31 oktober och jag tog ledigt från dagis för att sonen och jag ska kunna åka, göra nåt spännande tillsammans liksom.., vi får ju inte så många chanser till det han och jag.. Jag skrev på lappen att det blev en vuxen och ett barn på 1,5 som skulle med (borde jag kanske inte gjort?) Lämnade lappen i brevlådan på måndag den 21 kl 9:20 efter att jag lämnat sonen på dagis. Det låg en till lapp i lådan. Sista anmälningstiden var den 21 kl 18:00 så jag tyckte att det var lugnt. Men tji fick jag! Jävla pensionärsförening till HGF här, gubben ringde idag och jag blev först glad för jag trodde han skulle bekräfta o berätta vart man kliver på o så där.
Så jag var som alles oförberedd när han säger att jag har lämnat in lappen för sent så jag får inte åka med! "SKIT NER DIG!" hade jag lust att säga men höll mig ifrån det. Otrevlig var han och pratade över mig när jag upplyste han om att jag FAKTISKT lämnat den på måndagmorgon. Nä dom hade minsann hittat den i lådan igår sa han. Ja men är det MITT fel att dom inte kollar i lådjäveln kl 18 på måndagen?? "Ja men det är iaf fullsatt" sa han spydigt. Ja skitsamma, sa jag då och la på. Jag vet, det sista var onödigt och barnsligt men jag vart så ledsen och arg och irriterad och besviken och allt.. Jag såg ju så mycket fram emot att få fly lite vardag i några timmar och göra något skoj med mitt barn...

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ




Behöver jag säga att mina planer på att gå med i hyresgästföreningen inte blir av?

6 kommentarer:

Lillan sa...

De va taskigt! bajs på dom :P

TruckerElin sa...

lillan: Mm.., eller hur! :) Tycker ju gubben i vart fall kunde varit trevlig och han kunde oxå sagt "Förlåt, vi missade.."

Soili sa...

Fy sjutton va fult gjort av dom.
Lite hyfs borde han väl ha haft.
Ett "förlåt" hade inte skadat,tycker jag.

TruckerElin sa...

soili: Nä precis...

Anonym sa...

Pensionärer kan dra åt helvete... Man tycker ju att dom efter ha levt den större delen av sitt liv borde lårt sig vara trevliga... men nej nej nej... Det är bara "mina" pensionärer, som mormor, farmor å farfar och några till som är bra pensionärer...

TruckerElin sa...

emms: Ja mycket känns det så faktiskt.. Dom klagar på ungdomarna men är inte bättre själva.., förutom några undantag. Visst är det säkert inte lätt att vara gammal men trevlig kan man vara oavsett.