lördag 6 september 2008

Sjuk

Nå inte jag men sonen.., och det är nästan värre det. Jisses vilken kinkpelle han varit igår och idag. :) Jag är ju så ovan det eftersom han mest alltid är snäll o go annars så jag blir lite ställd o vet inte riktigt vad jag ska ta mig till.. Men det blir nog bra till slut trots att jag är gristrött just nu.

Skulle börjat sticka Kiri-sjalen nu men eftersom början verkar så krånglig med uppläggning i ett garn som man inte ska sticka med sen så får det bli efter-helgen-projekt. Hoppas att min knit-along-kompis Pelin hinner klura ut hur man gör i början tills dess. hehe.
Så i helgen nu så blir det enkla saker på stickorna. Sånt som inte behöver tankeverksamhet och som kan läggas ifrån mitt i varv utan att man blir knasig på vart man var när man kommer tillbaks. Så detta är vad jag grejar med just nu.

Pulsvärmare från Drops



Lång värmande sjal från Järbo Garn



Hand charmern har blivit några varv längre också.. Önskar jag hade ett garn som var mera eld-likt. Nån som har nåt bra förslag?



Kanske att jag får min bil såld nu också! Skulle vara perfekt eftersom den bara står o blir gammal just nu.. Kommer ju inte få så himla mycket för den eftersom den är obesiktad o avställd o det är en diesel som inte är lastbilsreggad.., men men.., jag kommer få minst dubbel mot för vad jag gav för den iaf. :)
När jag fick höra att det är en som vill köpa den så lyxade jag till det o beställde lite från cdon.. Ett par Singstar spel och en skiva. Lite lustigt med den skivan för jag hörde en morgon här hur min granne under spelade musik o sjöng med. Tänkte att fan vilken bra musik han spelar.., ska man våga sig på att fråga vad det är? Feg som jag är så blev det ju inte så men sen på kvällen så kom skivvan på reklam på tv! =) Ibland har man tur..

Vad det var för skiva? Jo det var Nickelback - All the right reasons.

Because somewhere the one
I wanna be with's
with somebody else
Oh god, I wanna be that
someone that you're with

4 kommentarer:

Pelin sa...

Det är ingen brådska. Jag sitter inte sticklös för det:) Ska se om jag fattar igen...eh..

Lillan sa...

Supersnygga pulsvärmare!! Visst berättade jag att jag hittade garnet som du ville ha? Jeans-vin-raggi :) Jag impulsköpte det, men nu vet jag inte vad jag ska ha det till, så om du vill ha det vet du var det finns :) Kram

Anonym sa...

Jag beställer från absolutgarn fast ropar in av henne på tradera. Här är en auktion med ett garn jag använder.. http://www.tradera.com/_150_GRAM_RACY_LADY_3_NYSTAN_PALSGARN_SILVERSVART_-auktion-71942394
Visst e dom roliga att sticka..
Ha de bra

Anonym sa...

Fick visst inte med hela länken.. :(
Då kan du gå in på hennes blogg och leta reda på en länk till tradera som finns i högra spalten. Då kommer du till hennes auktioner. Annars kanske du kan fråga henne direkt på bloggen..
http://absolutgarn.blogspot.com/