tisdag 16 september 2008

Mera tidsfördriv

Man skulle ju nästan kunna tro att jag inte har nåt att göra nu när sonen är på dagis om dagarna. :) Kaaaaan va så! Skönt är det iaf även om jag också längtar tills jag ska hämta honom igen om en stund.

Hittade en liten utmaning hos Lillan som jag snodde nu. :)

1. Vilken mat äter du oftast?

Har en lång stund nu tyckt att det är skittrökigt att laga mat men när jag kollar matlistan (skriver upp vad som vart till middag varje dag) så ser jag att det är mest snitzel och kasslergratäng (inte samtidigt! hehe) som är på min meny.., mest för att det är så lättlagat.


2. När du är på kalas är du personen som sitter eller den som hjälper till att duka av?

Sitter. Eller egentligen inte det heller, jag är nog den som roar barnen de stunderna.


3. Var sitter du helst när du bloggar?

Hade helst suttit o myst i min nya fåtölj eller soffan men som läget är så står jag faktiskt vid min byrå som datorn står på. Superbekvämt.. NOT! :)


4. Köper du ofta triss?

Kanske en gång i månaden


5. I vilket land/stad har du haft din bästa semester?

Den bästa resan jag gjort var när jag följde med en dåvarande pojkvän till tyskland och vi åkte lastbil. Det var en fantastisk upplevelse tycker jag. Dels att åka iväg så en vecka med nån man tyckte mycket om *mysigt* och dels att lulla omkring med lastbil i ett annat land o kolla kartor o köra vilse o se massa spännande saker. Att åka i forna Östtyskland ner mot Polska gränsen var en verklig upplevelse.., att se det gråa sönderbombade (?) vägg i vägg med nytt o rosa.., att åka på vägar som knappt var farbara.. Att kolla noggrannare på det man trodde var buskage och inse att det var massor med små skjul där under där det bodde människor. Det var spännande, intressant och fantastiskt.. (Hehe, blev en knapp roman detta svaret)


6. Vilken TVkanal tittar du mest på?

När jag kollar blir det väl mest 3 4 4+ 5


Jag utmanar inte heller någon men sno gärna om du vill!

Inga kommentarer: