torsdag 7 augusti 2008

I väntan på OS

Snart är det tillåtet att börja OS-sticka. Härligt! Det kliar i fingrarna att få göra Spring Forward sockarna som jag läst bara bra om i bloggar. Hoppas jag ids med att göra klart dom, fick lite ångest när jag gav upp det första paret sockar som jag testade för en-två veckor sedan.. Funderat om jag ska byta projekt till en sjal men Näää OS-stickningen är ju ett ypperligt tillfälle att verkligen göra färdigt TVÅ sockar, oavsett om det visar sig vara roligt eller tråkigt. :)

Men i väntan på OS så måste jag ju göra nåt annat. Har inte haft inspirationen att göra färdigt de två Revontuli-sjalarna som jag har påbörjade utan jag är inne i en mössperiod nu märker jag. Tog hem garnsäcken som jag fick för ett tag sen o hittade ett gäng med lovikka-nystan däri så jag var på Järbo garn och hittade mönster på en lovikkamössa. Den gick ju skitsnabbt att sticka, tänk att jag alltid fasat för att sticka med lovikka efter en mardrömsupplevelse i skolan när man var tvungen sticka lovikkavantar o det var pest o pina. hehe. Började igår kväll o den blev färdig igår kväll.., nåja natt iaf. Cirka 4,5 timme tog det. Denna mössan är också stickad på två stickor vilket jag tycker är superbra när garnet är så tjockt.



Och jag har till o med sytt ihop den nu på morgonen! *wow* Sonen får agera provdocka trots att mössan är menat till en dam.






På söndag ska jag få hjälp att få lite ordning i mitt hem! Va härligt! Mamma ska vara barnvakt *skönt* och en kompis ska hjälpa mig här hemma. *tack* Ska bli så roligt! Behöver jag säga att jag är trött på att leva i lådor eller talar bilderna för sig själv kanske?

Hall



Mitt sovrum.. :-S

6 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Gú vad gulligt! :D Sonen i mössan menar jag. :) Ja, flytta är både kul och jobbigt. Det där med OS-stickning är en så rolig idé, fast denna gång hoppar jag över. Jag ställer för mycket krav på mig själv så det skulle inte bli roligt men jag ska sticka när jag tittar på OS också även om jag inte är med i tävlingen. :)

TruckerElin sa...

helena-rutan: Tack :) Ja det kanske blir en barn-modell till han sen. Han va ju rätt söt i den även om han ytterst motvilligt hade den på huvet..
Ja det går ju lika bra det med, att sticka vid tvn ändå!

ankie sa...

Jag håller med dig att OS är ett bra tillfaälle att få ihop TVÅ sockor. En per vecka. Men jag gör som "helena-rutan" o hoppar över OS-stickningen. Stickar ändå.

Förstår att det är jobbigt med lådor för dig nu...
Själv ska jag oxå få hjälp av en kompis att röja på söndag. Men det bara i lilla sy/stickrummet.
Jag kanske sätter ut ett före o efter kort.

Anonym sa...

Sticka saker som går fort is the shit... ;)
Då hinner man inte lessna innan det är klart...
men imorrn smäller det... ;)

Pelin sa...

Du har det väl förspännt du. Han är ju en riktig sköning den där killen du bor med:) Och rätt lik din bror, dvs kanske dig också?;) Tog den mössan bara en kväll att göra? Du är snabb du...

TruckerElin sa...

ankie: "lilla" sy/stickrummet? Menar du att du har ett stort också? ;-) Åh vad jag önskar att jag hade ett hobbyrum igen... *saknar* Ja sätt ut före o efter, jag tycker sånt är jätteroligt att se!

emms: *skickar iväg nån raket* Nu är det rent teoretiskt tillåtet att börja sticka, men jag tänker fan sova en stund först. :-) Lycka till!

pelin: Hehe, då skulle du möta han irl :) Jaså han är lik min bror? Hm.., ja kanske det. *fnular* Har hört från EN människa innan att han är lik mig (o jag var förvillande lik min bror när jag va liten) men de flesta (inkl jag själv) ser bara likheten med den lilles egen storebror.., men konstigt nog inte med hans far. Hur mysko är inte det! *s*
Snabb o snabb.., det blev inte fler än ca 40 varv + öronlapparna o det är inte så fasligt med maskor på varven.. Har börjat på en till lika. :) *jag är lite skadad, hehe* O sen tänkte jag göra en mer storlekspassande till sonen.. Det är kul, fryser du om huvet så testa en själv vettja! :D