lördag 2 augusti 2008

Dra på trissor!

Kolla in detta! Den är ihopsydd och kantvirkad och till o med så är trådarna fästade! *tjohooo* Detta måste ju alltså vara den enklaste av all mössor eftersom den var snabbstickad plus att det också blev bra när jag sydde ihop den. Me like! Ska försöka att fota den på nån villig modell nån dag också så det verkligen syns hur den ser ut.. Kanske får skänka den till brorsan så han modellar lite åt mig som tack. :-)



Nu ska jag försöka få sonen i säng så jag kan börja rusta upp denna gamla soffa som nu har kommit i min ägo efter att ha vandrat runt i familjen med början (så vitt jag vet) hos min mormor, sen min farmor, sen min syrra.., o nu jag.. Mycket enkel men jag gillar det mycket i alla fall och är så glad att jag fått den nu!

7 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Snygg mössa och snygg soffa! Kan inte du modella mössan? :)

TruckerElin sa...

helena-rutan: hehehe neee, jag passar som int som modell ja int. :)

~●Helena Pettersson●~ sa...

Hehe, jasså inte? Har du tre näsor eller vad? ;)

TruckerElin sa...

helena-rutan: Kanske inte så illa men ändock. :) Jaja, vi får väl se.., krävs ju en fotograf då ist då..

Anonym sa...

Jag vill också ha en kökssoffa!
Älskar ligga på morsfars soffa hemma, och den vi har i stugan är också underbar... Men lägenheten är för liiiiten...
Vad ska du göra med din?

TruckerElin sa...

emms: *s* Jag ska inte ge bort den. ;) Jag ska ha den i mitt kök nu när jag faktiskt får plats med den. Perfekt när sonen blir lite större så slipper han ramla från stolar...

Pelin sa...

Jag tycker också att du kan modella själv:) Jättefin soffa! Håller med Emms, kökssoffa ska man ha...