söndag 24 augusti 2008

Då vart dom klar!




Visst blev dom fina! :-) Tycker att färgen på garnet var perfekt, sååå himla fina. *mallar mig* Stolt att jag klarade av det trots att det var fruktansvärt stretigt. Fattar inte varför det var så jobbigt att göra klart när det var ett roligt mönster att göra.. Har funderat lite på det och det kanske är för att det vart så många måsten nu det senaste och allt slog bakut.., har bara gjort det mest "akuta". Men nu i september så kommer allt att lätta iaf. Skönt..

För att återgå till sockorna så gillar jag VERKLIGEN hur man avslutar dom! Kolla in Detta. En helt osynlig söm. *me like*

Nu ska jag försöka hitta nån kanal som sänder OS-avslutningen i repris.., missade ju den. :( Konstigt egentligen att man suttit i några veckor nu o glott på sport och sen repriser på sport o sen prat om sport och ytterligare repriser av sport..... Men roligt har det varit! Och jag kommer definitivt vara med på mera sånt här!

9 kommentarer:

Anonym sa...

mkt snyggt... vilken tur du hann dom klart...
är dom stickade i sånt tunt tunt garn eller?
Hoppas du hinner andas ut nu ett tag å inte behöver stressa en massa... viktigt att vila också jue...

TruckerElin sa...

emms: Tack :-) Ja hua trodde inte det ett tag faktiskt.. Ja dom är stickade i ett sockgarn som heter Marathon (tyskt garn) avsett för stickor 2,5-3. Jag använde 2,5.

Jo jag hoppas jag kan slappna av snart.. Måste till hyresbolaget o muppa mig lite idag för dom har skrivit icke godkänt på besiktningen av min gamla lägenhet. Blääää. Sälja bilen ska jag försöka mig på också.. Men seeeen ska jag ta det lugnt o bara plocka o städa här hemma. =)

Lillan sa...

Vad fina dom blev!!

TruckerElin sa...

lillan: Tack! Hoppas alla tycker lika som du i omröstningen på OS-stickningen så jag vinner det fina garnet =)

~●Helena Pettersson●~ sa...

Hej! Supersnygga jue! :) Jag har nyligen börjat sticka ett par med tunt garn, det är lite pilligt måste jag säga. :/ Måste nog skaffa mig en stickning med tjockare garn att varva med för annars tror jag att jag kommer tröttna. Den där sidan med att sy in vid tårna fick jag av Emms, himla bra eller hur? Jag ska ta in så på mina strumpor om jag orkar sticka ända dit. ;)

~●Helena Pettersson●~ sa...

PS.. Glömde en sak.. Alltså vadå, ska man rösta vem som vinner å så? Jag håller ju på dig men hur ska jag göra då?

TruckerElin sa...

helena-rutan: Tack :) Ja att ha flera stickningar att varva med är ett måste för mig.., som du kanske märkt om du kollat min "på stickorna" lista. hehe. Just nu är det 7 projekt plus ett par virksaker.. Jag är duktig på att börja men inte lika duktig på att avsluta..

Ja dom som är med på stickameras os-stickning kommer kunna rösta på sin favorit av dom som blivit färdiga o den som vinner får garn.. Man kan inte rösta på sin egen heller, tyvär. hehe

~●Helena Pettersson●~ sa...

Okej, antar att jag inte kan rösta då eftersom jag inte var med på tävlingen..? :/ Synd.

TruckerElin sa...

helena-rutan: Nä det är väl tyvär så.. :-(