tisdag 22 juli 2008

OS-stickning!

Så! Nu står jag vid startlinjen och väntar! Har anmält mig till OS-stickningenStickamera. Ser fram emot det! Ska bli roligt att sticka "tillsammans" med andra. Sen att det kommer va en liten tävling inbakad i det blir som grädde på moset. :) Får väl se hur det kommer gå med stickandet eftersom jag gillar att kolla på Os också.. Blir väl lite repa här och där, men shit the same!
Sen är det ju detta med vad man ska sticka för nåt. Man får inte börja före os-invigningen och man måste vara klar till senast os-avslutningen, om jag förstått det rätt. Har lovat mig själv att inte göra en Revontuli iaf. *s* Och den Faroese flower shawl som jag skrivit om tidigare.., den är nog lite för avancerad för att tv-sticka..
Någon som har nåt förslag? Jag har Kauni effektgarn som ligger o väntar på att bli nåt fint...

Är det nån mer som ska va med på detta? Vore kul om nån bloggare man känner igen hänger på också! *klart att ni ska!*

5 kommentarer:

Lillan sa...

Hallå :) nä ingen rolig garnbutik vad jag vet i Birsta tyvärr..men en ny mobiltelefon fick följa med hem, den gamla började knapparna ramla av på =S oxå en digitalkamera i födelsedagspresent till sambon, fast det lär nog bli jag som använder den mest till att fota maskiner och stickningar hehehe :) det blev ingen lång stund jag åkte lastbil, skulle ju börja jobba vid ett så det blev bara drygt två timmar..tråkigt nog.. fast scanian som sambon körde var förmodligen från mitten av stenåldern någongång, så det var ju ingen vidare komfort! :)

TruckerElin sa...

lillan: Scania är väl aldrig komfort.. ;-)

Anonym sa...

Jag ska också OS-sticka hade jag tänkt... får väll se vad det blir... funderade på dessa http://www.knitty.com/ISSUEwinter05/PATTpomatomus.html men jag, stickning och engelska hör nog inte ihop... men det är svårt... för man vill ju hinna i tid men ändå inte göra nått jättenkelt som går jättefort... vojvoj vad ska man välja?

TruckerElin sa...

emms: Va skoj! Jag funderar också på sockar men fastnade lite för dessa http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=90&d_id=4&lang=se . Är sygen på att göra nåt med lite hålmönster av nå slag o dessa hade svensk beskrivning, vilket kan va bra när man tv-stickar iaf. :) Även om jag vant mig lite vid engelskan nu. Du får väl passa på att översätta det nu innan vettja! Det är ju en stund kvar innan det börjar..

Agneta sa...

Här är en till som ska vara med i OS-stickningen, men vet inte vad jag ska sticka. Får nog bli något litet projekt. Har så mycket annat runt mig just då.

Mönstret till The Rose of England finns i Marianne Kinszels bok The Second Book Of Lace Knitting