tisdag 22 juli 2008

Ja så man är..

Har haft en påfrestande dag för jag har varit så trött och sonen vaknade halv fem i morse o har vägrat sova sen dess. Har försökt med allt jag kunnat tänka på, välling, vaggvisa, saga, sova i min säng... Inget har funkat och jag har bara blitt tröttare o tröttare och längtat så enormt efter den där sovstunden då jag får en stund för mig själv. Idag hade den självstunden vart mer än välbehövlig för sonen har hängt på mig hela tiden, så fort jag satt ner honom så har det varit grin.. Inte ens mormor och morfar som han tokgillar annars accepterades idag.
Men så nuuu, klockan fem på kvällen, när det snart är läggdags.., då somnar han i min famn i fåtöljen.. Jippi! :-) Men vad gör jag då då? Jo jag sitter kvar, med han i famnen, bara för att det är så ofantligt mysigt med en sovande son i famnen. :)
Så man är! Men efter en kvart eller så så fick jag tvinga mig att lägga ner han så jag får nåt vettigt gjort idag, som att blogga tex. hehe

Inte för att jag har så mycket att visa idag. Inte en endaste bild faktiskt för just nu så har jag tappat bort kameran. :) Den finns ju såklart inom hemmet, men med alla kartonger o allt flyttande fram o tillbaks på grejer så har den tatt vägen nånstans klurigt.

Förresten så kan jag berätta nåt kul! Kul för mig o sonen iaf. :-) Hans farmor kom äntligen hit i söndags! Nu var hon på väg hem från Finland och ringde faktiskt en hel halvtimmme innan hon var här. Sicken tur att jag hann svara i telefonen för annars hade dom bara åkt förbi tror jag..
Men det var så roligt att träffa henne igen! Vi hämtade henne på köpcentrumet för hon hitta inte hit själv. Så fort hon satte sig i bilen så började hon prata, och hon pratade pratade o pratade. :) Hon hade längtat och saknat oss och hon hade så mycket som hon behövde få ur sig verka det som.. Men det kan ju vara så.., för där hemma hos henne så är det väl ingen som orkar höra på henne och hennes längtad efter en fd svärdotter o barnbarn. Hon har ju en ny man som inga kopplingar har till oss, och resten av familjen där nere bryr sig ju inget.. Så det kändes som att hon tyckte det var jätteskönt att äntligen få ventilera sig lite.

Jag är så glad att jag gav bort huset som vi hade där nere (mot övertagande av lån då såklart) istället för att sätta ut det till försäljning. Usch, det ser bara värre o värre ut där berätta hon, stället förfaller. Jag skulle gått i förlust redan då när jag funderade på försäljning för att sonens pappa "rustat" ner huset i värde..

Jaja.. På ett sätt lite drygt att bli påmind om det förflutna men samtidigt jätte jätteroligt att träffa henne igen! Vi är rätt lika hon och jag..

Annars då? Fick köpt en bokhylla igår från Blocket. 500 kr för en i trä med lådor o dörrara o vitrinskåp. Jättefin o praktisk tycker jag som har massa plåtter som behöver lådor. :) Eftersom trä inte riktigt kommer platsa in i mitt vardagsrum sen efter rusten så funderar jag på att måla den vit, eller lasera tror jag det heter. Så den blir vitare men man ändå ser ådringen.. Tror att det kan bli bra.. Eller så får jag ha den i sovrummet där träet skulle passa perfekt.. Men kan man han en bokhylla i sovrummet? :-D

Nä, nu ska jag ta o göra nåt riktigt vettigt istället.., diska eller städa kanske? Eller sticka!? hehe. Några kakor till kaffet kanske?

4 kommentarer:

Pelin sa...

Vad kul att hon kunde komma förbi trots allt! Mitt hemlis stickande är muffins och jag har nästan stickat mig fördärvad. Det är ett bra tv stickande annars:) Har ett hyfsat mönster jag kan skicka om du vill ha;)Har provat mååånga...

TruckerElin sa...

pelin: Ja blev riktigt riktigt glad att hon kom.. Ja tack gärna! Det skulle va kul! :-) Kanske skulle ta o sticka ett teparty som os-stickning..

Pelin sa...

Mönstret är från denna adress men jag kan maila min översättning med komentarer också:)

http://beeknit.blogspot.com/2008/02/cake-glorious-cake.html?showComment=1208738700000

TruckerElin sa...

ah, skicka du översättning. hehe. Alltid gött med svenska om det finns! :-)