lördag 26 juli 2008

Gaaaah

För lite sömn är inte bra för handarbetshjärnan.. Tänkte att jag skulle göra en badpuff men den är på engelska o mina engelska virkkunskaper ligger på lågnivå just nu. :) Någon som har lättare än jag för översättningen kanske har tid o lust att hjälpa mig översätta detta..

Bath Puff:
Ch 5, join to form ring.

Rnd 1: (Ch 5, sc in ring) 25 times.
Rnd 2: Sl st into first ch-5 loop. (Ch 5, sc in ch-5 sp) 10 times. Ch 40. *Sc in next ch-5 sp, (ch 5, sc in ch-5 sp) 10 times.* Repeat from * to * around. Join in first sc.
Rnd 3: Sl st into first ch-5 loop of Rnd 2. Ch 1, (sc, 2 hdc, 3 dc, 2 hdc, sc) in each ch-5 sp around. Join in first sc. Fasten off and weave in ends.

Känns nästan löjligt att jag inte kan få ihop det till svenska när det är så litet mönster. :)

Inga kommentarer: