måndag 9 juni 2008

Tovat

Yes. Gjorde en väska tillslut.. Hitta ett mönster i nån gammal bok jag lånat på biblan. Hade ju såklart fel garn så den blev ju inte riktigt som den skulle än fast jag anpassade stickorna så att det skulle bli rätt stickfasthet.
Så här såg den i vart fall ut när det just var färdigstickad. Tänkte att sonen skulle få visa hur stor den var.




Så här såg den ut när jag satt den på torkning efter tovningen.. den skulle vart så pass liten så man skulle kunnat använda böcker för att forma den.., som den blev nu så räcker det inte ens med pärmar så jag fick trycka den full med filtar istället :-)



Sonen var inte lika med på noterna denna gången när jag försökte få honom att hålla i väskan.., lastbilen var mer av intresse. Kan iofs förstå honom där.. Blev lite besviken på hur väskan blev när den inte blev som jag tänkt. Kanske skulle testa att köra den en sväng till i maskinen.. *fnular*

3 kommentarer:

Buddas kryp in sa...

Halloj

Ja det är Hoyor som kallas för porslinsblommor :-)

Ja visst är dom fina...

Nu ska jag kolla lite i din blogg..

ha det så bra...

Kattis

Pelin sa...

Den blev ju snygg! Och så snygga färger sen;) Det här med att lyckas på första försöket är ju överkurs...

TruckerElin sa...

jooo, det måste det ju göra när man är så tålamodslös som jag är. hehe. Men jag ska sticka en miniväska sedan tänkte jag, typ som man kan använda till att ge bort present i.. Känns som ett passande nytt-försök-projekt. :-)