måndag 30 juni 2008

Snart klar?

Har kommit ganska långt på min gul-röda Revontuli nu. Tror jag är på varv 115 eller så nu och det ska va 143. Kanske kanske så räcker det med ett nystan av garnet. Jag hoppas! Jag har ju ett nystan till så då kan det ju bli en till sjal av nåt slag sedan. Vore ju toppen. :-)


Det rycker i sticknerverna hela tiden, jag är så himla sugen på att sticka klar denna nu så jag får bre ut den o se hur det blir. Just nu ser den mest bara ut som en tråkig säck. Hehe. Men, tiden räcker inte till allt så det blir ett varv nu och ett varv då och så blir det ett varv repning emellanåt för jag är så slarvig och gör fel. Hm, borde kanske tänka lite mer på vad jag gör o inte försöka glo på teve samtidigt!
Bytte just från trästickorna till denna hemska rundsticka. Usch! Gjorde så långt det bara var möjligt på vanliga stickorna men nu detta varvet så blev det för mycket maskor.., är snart uppe i 300. Jag verkligen avskyr denna sortens stickor, dom som är av nån slags metall. Jag frågade när jag köpte den o hon sa att den var av plast... *grrr*

2 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Spännande när du får ta bort stickorna. Fint garn. Jag föredrar nog plast framför metall men trästickor har jag nog aldrig stickat med.

TruckerElin sa...

Jag gillar trästickor jag, kanske lite trögt i början men sen blankar dom till sig. Men plast är helt ok det med.
Ja det ska bli kul när stickan försvinner.., fast nu har jag gjort fel o måste repa två varv (=skit drygt) :-)