onsdag 18 juni 2008

Revontuli

Har ju börjat på en sån Revontuli sjal nu, kunde inte med att vänta tills jag kan beställa garn så jag hittade en hög med gamla småglittriga beigea nystan längst in i min mammas garngruva. Det får duga så länge, att öva på! Och sannerligen verkar jag behöva öva! *s* Jag har nog aldrig i min tidigare stickar-historia repat något så mycket som jag har repat detta. Och jag begriper egentligen inte varför, för det är ju inte speciellt svårt.. Det svåra för mig verkar vara att jag råkar glömma att göra vissa saker (läs ökningar). hehe. Inte bra. Satt hos mamma o stickade idag och jag gjorde samma varv minst tio gånger utan att få det att stämma. Till slut gav jag upp o började om.., det hjälpte som tur var!
Synd att garnet var så himla trist att sticka med bara.. Men vem vet, det kanske blir riktigt fint sen när man väl är klar. :-)

Så här långt har jag kommit nu

Inga kommentarer: