onsdag 25 juni 2008

Hur fan hinner man med?

Usch.. Har lite ångest nu. Hur fan ska jag hinna? Hur fan ska jag kunna? Tänker på det nya hemmet nu som behöver nya tapeter i alla rum (3 + kök + hall) plus ny matta i ett rum, och jag ska göra det själv? Hur gör man det när man har en ettåring och drygt en vecka på sig.
Nåja, det där med en vecka är ju lite självförvållat då jag bjudit in familj, vänner och bekanta och en Tupperware-presentatör den 6e. :-S Får satsa på att ha vardagsrummet färdigt i vart fall då.. Men just nu känns det som att ALLT är omöjligt när det gäller det där.
Får gråa hår av att försöka tänka ut en plan som skulle kunna funka. Barnvakt är ju det första, väsentligaste.., och det har jag på helgen om mamma inte jobbar. Det jävliga där är att mamma också är den enda som kan det där med att tapetsera.. Hmm..
Brorsan kommer iofs hem från sin semester imorgon kväll, trodde han. Han är ju kunnit på det mesta (=fuskigt) så om han hjälper mig borde det kunna gå någorlunda. Då är kruxet där att om bror inte känner för det så känner inte bror för det och då blir det ingen hjälp hur mycket man än behöver.. Får hoppas att han är på bra humör efter semester då för annars är det.., ja annars är det nog rätt kört.
Mattan ska jag förvisso ringa till mattbolaget så dom byter. Och städningen den kommer det att hyras in en firma till att göra. DET känns jätteskönt faktiskt att slippa städa efter den som bodde där tidigare.., hua.

Ska vara lite mer pessimist nu och fundera på att om rusten blir färdig så återstår ju ändå kruxet med att flytta möblerna härifrån och dit.. Hmm.. Fan om man vore jävligt rik ändå så man kunde hyra både målare och flyttfirma *drömmer*

2 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Hej! :) Hyr du inte av nåt stort bolag? När jag flyttade in här för några år sen så fixade bolaget jag hyr av, det som jag var missnöjd med. Bytte tapeter, satte in kakel i köket.. Vaktmästarna tvättade fönstrena för jag var missnöjd med det...

TruckerElin sa...

Städningen fixar dom ju. Och jo dom fixar tapeter o allt sånt med, men då får jag vänta tills nästa gång dom har rust o det brukar va i början av året.. Vill inte flytta in så som det ser ut nu *usch* så då sa jag att jag ska göra det själv.. Dumt? Mm, kanske det...