onsdag 7 maj 2008

Hemliga projekten

Så har jag lyckats få fram bilder på några av presenterna som jag höll på med förra veckan.
Dels så var det pannlappar och en grytlapp i dubbelstickning. Har aldrig stickat så förut men det va ju tokenkelt och himla roligt för det blev så fint, alltså annars när jag använder två färger så har jag svårt att låta bli att dra garnet så hårt..

Det är så roligt för det som är rosa på ena sidan är blått på andra..

Tänkte skriva syrrans namn på pannlappen men kom på att det inte va så bra för det måste kunna läsas lika både bakåt o framåt.. På det sätter är det enklare när man virkar dubbelt för då kan man göra precis hur man vill. :-)

Denna gjorde jag också, en shoppingväska (färdigköpt, hehe) som jag broderade bilder på hennes barn på plus ett litet monogram med hennes initialer, MW.

Är förvånandsvärt nöjd med bilderna på barnen, trodde inte jag skulle få det att se ut som dom när jag bara ritade av konturerna direkt från foton.. Men det gick! :)

Nu så återstår bara att visa två av projekten som hon fick också, en sjal och tofflor. Men hoppas att jag kan fixa bilder på det snart..

3 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Oj, vad fina saker! :)

Pelin sa...

Shit vad duktig du är! Bilderna du broderat blev jättesnygga!! Du är en riktig konstnär!:)

Sticka och virka dubbelt finns fortfarande på min "att lära mig"-lista, måste ta tag i det känner jag nu. Jag vet inte ens hur man drar med garnet då man stickar;)

TruckerElin sa...

helena-rutan: Tack! :-)

pelin: Tack, tack! :-) Det var jätteroligt att göra.., tror jag ska göra en väska till mig själv med, men med ett stort porträtt på min egen son. Fast jag är så dålig på att göra saker till mig själv.., roligare när man får ge bort.

Hehe, när man stickar dubbelt så drar man som inte med garnet riktigt eftersom man alltid stickar varannan maska med varannan färg, så att säga.. Man stickar liksom en maska framsida, en maska baksida.
Virkningen är inte så krånglig heller. :) Ska just börja virka en sån grytlapp nu faktiskt.