tisdag 6 maj 2008

Hemlis 4

Jag var tveksam pga ekonomin.., men kunde till sist inte motstå detta ändå. :-) 150 kr i månaden är ju inte mycket egentligen för att få göra nåt roligt. Så här kommer frågor med svar till Hemlis 4 som arrangeras här Stickamera.se.

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
Nä jag använder det mesta. Inte garn som sticks, det ska vara mjukt.

2. Vilka är dina favoritfärger?
Grönt o brandgult är sånt jag suktar mest efter nu.., men egentligen så gillar jag alla färger utom lila.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Jag fullkomligt avskyr lila, värsta jag vet!

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
Trä eller plast, tål inte metall. Försöker byta ut mina strumpstickor till trä nu men det går sakta.., använder aldrig rundsticka.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Har stickat så länge jag kan minnas. Jag klarar väl av att vara någorlunda avancerad men gör hellst mittemellangrejer, vad nu det är? Gillar sånt där man får fläta eller göra mönster på nåt vis iaf. Har hittills aldrig stickat en vuxentröja pga tålamodsbrist.

6. Dricker du kaffe? Te?
Inte kaffe.

7. Är du allergisk mot något?
Nej inte direkt, bara ljudet av metallstickor. *ryser*

8. Vilken slags musik tycker du om?
Blandat men mest lugn musik typ Lionel Richie. Gillar sällan när tjejer sjunger. Country går också hem, typ Garth Brooks. Inte dansband, opera, klassiskt eller tung metal.

9. Favoritgodis?
CHOKLAD! :-) Men inte mörk..

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Uja, har ett antal bisysslor. Virka är väl det som är störst efter stickning, men i mindre skala även sy, scrappa, brodera (inte korsstygn), måla, teckna..

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Gillar att sticka lite udda saker helst, udda o små. :) Som mössor, strumpor, grytlappar, väskor o andra praktiska saker.. Med udda menar jag att jag skulle mycket väl kunna sticka en mössa med korsordstema, eller en väska som ser ut som piano.., eller vantar med skelettmönster.. Ja typ så.
Försöker fantisera fram nya saker att göra, funderar på cykelsadelskydd men hittar inge mönster, behöver mönster när jag gör.., iaf som grund.

12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Nä, skulle vilja om det fanns nån med mindre projekt i och inte bara tröjor o sånt.

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
Ja vill gärna göra en tovad väska. Har aldrig tovat något men har sett jättefina tovade väskor och det skulle jag vilja göra om jag visste hur..
En nyfunnen dröm är att sticka en sån fin shal som alla gör överallt! :-) Hittade denna på Ravelry och jag vill ju bara göra det såååå galet mycket. Den heter Revontuli och är stickad i Evilla Artyarn 8/2. Så härliga färger på denna..

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
Nej. Skulle gärna vilja för det finns så mycket fint, men jag skulle aldrig använda tror jag.. Använder inte vantar heller tyvär..

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
Jag har gjort en hittills och det var jätteroligt. Eller kanske var det mer en handledsvärmare (vante utan fingrar i alla fall)

16. Stickar du sockor?
Ja, raggsockor i massor. Dock inga till mig själv ännu. *hmm*

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
Skostorlek är 39, fotlängd är 23,5 cm häl till tå, har hög fot så upp runt hålfoten är det 28 cm, runt vristen oxå 28 cm.

18. När fyller du år?
24 maj

19. Stickar du med pärlor?
Nej

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Hinner inte läsa så mycket, men gillar deckare annars.



Det ska bli spännande att se vilken man får som hemliskompis!
Va roligt att få göra paket till någon okänd så här. :-)

Inga kommentarer: