måndag 31 mars 2008

Barnkalas

Idag var vi på kalas för kompisens barn.
Tjejen blir 3 år och har ett munläder nästan utan gränser. :)
Det är så härligt med barn, deras kommentarer o deras spontanitet.

Inget handarbetande har det blitt idag. Eller jo, jag gjorde ett grattiskort till lilla Saga på förmiddan medans sonen sov. Det var roligt trots att det bara blev ett väldigt enkelt kort med lite klistermärken o några utskrivna bilder.

Kanske skulle jag sno ihop en ruta till till min filt innan jag somnar. Ett varv eller två iaf.., det tar ju som ingen tid. Jo så får det bli! Kan ju inte bara sitta här o lata mitt i natten. hehe

8 kommentarer:

Pelin sa...

Man får passa sig vad man skriver helt enkelt;) Som sagt var vi var alldeles för snobbiga...Ber om ursäkt. Ser att du handarbetar, skoj! Håller på med en babykofta, en evighets-stickning, för tillfället.

TruckerElin sa...

Behöver inte ursäktas. Jag kan ju inte va bäst på allt! hehe
Fast jag lär ju nämna att loggan mest troligt inte var gjort i Word (Lekte nog med Xara), så även de bästa kan fela ;-)

Kul att det finns fler yngre som stickar. Bäbis på gång eller roar du dig bara ändå?

Pelin sa...

Nej du, ingen knodd på gång men väldigt många i bekantskapskretsen är inne på första och andra barnet nu. I princip alla jag känner;) Kul att ge bort som present.

TruckerElin sa...

Ja det är det ju. Och babykläder är liksom lagom stora projekt för att dom ev ska kunna bli färdigställda (i min värld iaf) :-)

Lollisossa sa...

Kul med nya bloggar. Är själv ny på detta. Ska börja följa din blogg, det är alltid spännande att lära känna nya bloggare.
Lycka till

Pelin sa...

He he jo i min värld också. Det är knappt att jag lyckas färdigställa ett par tumvantar. Mitt första virkningsprojekt för ett par år sen var en babyfilt. Jättefin blev den men den tog EN EVIGHET att få klar. Sedan dess är det små söta grejer som gäller.

TruckerElin sa...

Hehe Tumvantar.. Sånt där är nog nästan värsta jag vet, när man måste göra två likadana för att bli klar. Har otaliga strump-projekt som blivit en hel och en liten bit på skaftet på nr 2. Bäbiskläder är ju bra på det viset för då kan man sticka båda ärmarna samtidigt så undkommer man problemet. :-)

Detta med filten blir ett av mina största virkprojekt med. Gjorde en duk till ett bord hos mamma för typ 10-12 år sen. Bordet är kanske 120 i diameter plus att det skulle hänga ner en bit med. Fy fasen alltså vilket jobb! haha. Till råga på allt så bröt jag av virknålen *!* och det var nåt konstigt märke som inte gick få tag på så typ halva virkades med halv virknål.. Men det gick ju det med, men fick stålsätta mig för att göra den färdig. Tänkte att jag skulle bevisa att jag också kunde göra nåt stort färdigt. :)

TruckerElin sa...

Hej Lollisossa!
Va roligt att du tänker följa min blogg! Det ger mig ju en rolig anledning att fylla på den regelbundet. :-) Kommer nog inte bli varje dag (som man kanske bör i en blogg?), men va fasiken det får man leva med!